8 redenen om te kiezen voor Automatic Fronting
Automatic Fronting is de eenvoudigste manier om op korte termijn uw omzet in een bepaald assortiment te verhogen.
1. Sneller vullen
Goed rekmanagement gaat verder dan alleen het aanvullen van producten. Uiteraard zorgt u er ook voor dat uw productpresentatie netjes in orde blijft door uw producten zoveel mogelijk naar voren te plaatsen.. Dat manuele fronting is echter tijdrovend en weinig productief.
Dankzij onze automatic fronting oplossingen kan u niet alleen tot 40% sneller vullen, maar behoort ook het frustrerende manuele levellen tot het verleden. Dit bespaart u niet alleen veel tijd, maar geeft u en uw medewerkers meer voldoening.
Elke minuut die u niet moet spenderen aan vullen, kan u uw klanten nog beter van dienst zijn... en des te tevredener de klant, des te hoger de omzet!2. Meer omzet
Een aantrekkelijke productpresentatie heeft een grote invloed op uw verkoopcijfers. Als uw producten overzichtelijk en ordelijk gepresenteerd zijn, nodigt dat uit tot kopen.
Daarnaast creëert u voor uw klant een aangenamere winkelervaring, waardoor hij ook vaker uw winkel uitkiest.
Uw investering in automatic fronting is op korte termijn terugverdiend. Gemiddeld heeft uw automatic fronting productpresentatie een terugverdientijd van slechts 1 jaar!
3. Minder verlies
Niemand gooit graag producten weg. Ondanks al uw inspanningen om alle items aan de man/vrouw te brengen voor de houdbaarheidsdatum in de buurt komt, blijft er toch altijd een bepaald percentage dat verwijderd moet worden.
Beperk daarom uw verlies van bederfbare producten met 20% door ze te presenteren op een rek met automatic fronting. Niet alleen is het gemakkelijk om jongere producten vanachter aan te vullen, maar uw klant zal ook eerder geneigd zijn om het voorste (en "oudste") product te nemen.
4. Fijne winkelervaring
Hoe scherp uw promotie-artikelen ook geprijsd zijn en hoeveel getrouwdheidsacties u ook organiseert, de aangename winkelervaring is de belangrijkste factor bij de keuze van winkel.
In een retaillandschap waar steeds meer spelers dingen naar de gunsten van een niet groeiend publiek, wordt het creëren van een zo aangenaam mogelijke winkelervaring één van de grootste uitdagingen. Het gebruik van automatic fronting kan een belangrijke factor zijn in een rustig en geordend winkelbeeld, waardoor de consument gemakkelijk zijn weg en zijn producten vindt.
5. Stuur aankoopbeslissing
Een aanzienlijk deel van de consumenten neemt zijn aankoopbeslissing pas in de winkel. U heeft uiteraard uw rekindeling hier op afgestemd.
Nochtans kan een ongeordend rek roet in het eten strooien. Als het geheel niet overzichtelijk is, heeft de door u gekozen strategie nog weinig nut.
Automatic fronting zorgt voor de best mogelijke visibiliteit van uw producten, waardoor u het aankoopgedrag van uw klant mee kan sturen... en zo het maximum aan rendement uit uw rek halen.
6. Beperk "out of stock"
Producten die niet op stock zijn, kunnen niet verkocht worden. Veel consumenten beslissen zelfs om niets te kopen, als het door hen geprefereerde product niet beschikbaar is.
Met automatic fronting heeft u een beter overzicht op de producten die niet meer aanwezig of schaars zijn. U kan dus gemakkelijker en effciënter aankopen. Omdat u minder tijd spendeert aan het vullen, heeft u uiteraard ook meer tijd over om regelmatiger te bestellen.
7. Beperk omzetverlies
Zoals al vermeld bij punt 6, leidt een "out of stock" in 1 op de 3 gevallen tot omzetverlies. Uit onderzoek is gebleken dat het geen evidentie is dat een consument zo maar een alternatief product koopt als zijn lievelingsmerk niet beschikbaar is.
Automatic fronting beperkt omzetverlies, door "out of stock" zo veel mogelijk te beperken.
8. Minder afval
Voedsel dat moet weggegooid worden en niet aan de man/vrouw gebracht wordt, betekent niet alleen omzetverlies. Ook vanuit ecologisch standpunt doen we er goed aan om dit tot een minimum te beperken.
Automatic fronting helpt om de verkoop van uw bederfbare producten te optimaliseren.
Meer info over automatic fronting?
Wil u meer info over automatic fronting en wat dat voor uw winkel kan betekenen?
Contacteer dan zeker onze productspecialist voor een vrijblijvende expertise.
Contacteer dan zeker onze productspecialist voor een vrijblijvende expertise.