Bediende display versus onbediende display

Kiezen tussen meer service of meer vrijheid voor je klanten

In de bruisende retailwereld is het zaak om de fijne balans te vinden tussen efficiëntie en klanttevredenheid. In dit artikel nemen we specifiek de displays onder de loep. Deze machines houden je producten op een efficiënte manier warm of net koud. Bovendien staan ze garant voor een aantrekkelijke presentatie.

Displays in een winkel zijn doorgaans vrijstaande self-service apparaten. Klanten maken zelf hun keuze uit de aangeboden producten. Dankzij de modulaire toepassingen van D’Heldt is het mogelijk om displays in te bouwen in je toonbank, in de uitvoering die perfect aansluit bij jouw vereisten en al dan niet met bediening.

Maar wat zijn de verschillen tussen een bediende en een onbediende display? En welk type past het beste in jouw winkel? Je ontdekt het hieronder. Heb je na het lezen het gevoel dat je nog niet helemaal op je wenken bent bediend? Contacteer D’Heldt, dan bekijken we jouw specifieke situatie en bieden we je advies op maat.

Wat zijn displays?

Displays zijn balies of toonbanken waarin je je producten aanbiedt aan je klanten. Ze zijn essentieel wanneer je verse producten verkoopt. Er bestaan verschillende types counters, afhankelijk van onder meer de functie die ze vervullen of het product dat je erin presenteert. Warmhoudkasten en koelmeubels vind je in uiteenlopende retailomgevingen, van gezellige cafetaria’s over drukke supermarkten tot gezellige broodjeszaken.

Warmhoudkasten zorgen ervoor dat je bereidingen op de perfecte temperatuur warm blijven. Ze zijn dan ook ideaal voor de impulsverkoop van bijvoorbeeld worstenbroodjes, soep of noedels. Koelmeubels houden dan weer bereidingen vers die anders mogelijk bederven, zoals salades, dranken en broodjes, of die ter plaatse of thuis worden opgewarmd. Samengevat: warmhoudkasten serveren “ready to eat”, koelmeubels “ready to heat”.

counter

Pas je display aan jouw wensen aan

Een counter is niet gewoon een bak met schappen. Een eerste belangrijke keuze die je maakt, is de afweging tussen een bediende versus onbediende display. Bij een bediende toonbank of full-service display rekenen klanten op ondersteuning van je medewerkers bij het nemen van hun beslissing. Een onbediende toonbank of self-service display biedt hen dan weer meer vrijheid.

Bovendien zijn bijna alle kenmerken flexibel invulbaar. Zo krijg je het toestel dat perfect bij jouw toepassing past. Een alleenstaande kast op wieltjes of een drop-in unit, 2, 3, 4 of zelfs 5 niveaus, een solide achterwand of eentje waardoor je makkelijk langs achter bijvult? Er zijn zoveel mogelijkheden als smaken en voorkeuren. Ook qua uitstraling: bij D’Heldt heb je keuze uit alle RAL-kleuren en een matte of glanzende finish.

displays

Bediende versus onbediende display: de voordelen op een rij

Een onbediend display biedt je klanten de vrijheid om zelf te kiezen en zichzelf te bedienen. Hierdoor verminder je eventuele wachtrijen en verbeter je de algehele doorstroming. Bovendien werkt een onbediende toonbank perfect op zichzelf. Je hoeft er geen personeel bij te plaatsen, wat leidt tot lagere operationele kosten en meer winst.

Een bediende display opent de deur naar directe interactie tussen je personeel en je klanten. Met die persoonlijke benadering bied je service op maat aan. Klanten waarderen het sterk wanneer hun behoeften centraal staan. Bovendien draagt deze vorm van bediening bij aan een warme en gastvrije sfeer. Het roept nostalgische herinneringen op aan een marktplaats, waar vakmannen op authentieke wijze hun waren aan de man brengen. In combinatie met de toegevoegde meerwaarde voor je winkelbeleving zorgen bediende toonbanken ervoor dat je klanten keer op keer terugkeren.

Kiezen tussen een bediende of onbediende display

Sta je voor de aanschaf van een of meerdere nieuwe displays? De keuze tussen een bediende of onbediende toonbank hang af van je verkoopvolume en de aard van je product. Dat betekent dat de perfecte oplossing voor iedereen anders is. Hou bij je beslissing zeker rekening met deze factoren:

  • Personeel: is een bediende counter haalbaar én efficiënt?
  • Ruimte: is er voldoende plaats voor de installatie van een bediende counter?
  • Bereidingen: spreken de producten voor zich of hebben klanten nood aan extra hulp of info?
  • Klantenvoorkeur: verkiezen je klanten efficiëntie of hulpvaardigheid?
  • Winkelbeleving: welk type counter past het best binnen het concept van jouw winkel?

Ook bij je beslissing over de verschillende mogelijkheden en opties voor de displays denk je aan wat het beste is voor je winkel en voor je klanten. Met onze MCC’s stel je een modulaire toonbank samen die zelfbediening combineert met bediende delen, warm met koud, enzovoort. Ontdek ons ruim aanbod aan full-service en self-service toonbanken:

Vragen bij je keuze? D’Heldt heeft ruim 60 jaar ervaring met professionele machines voor horeca en retail. Stel jouw vraag, dan bekijken we samen jouw situatie.

Voeg  300,00 toe voor gratis verzending
Your Cart Is Empty

Check out our shop to see what's available